Omhoog
Harley Davidson (F)
BMW R1100GS (F)
Honda CX500C (F)
Honda CM250C (F)
Supermotor (B)
BMW R100GS (B)
BMW R50 Zijspan (B)
BMW K100RS (B)
Yamaha FJR1300 (B)





Van BMW R100/7 Solo naar BMW R100/Zijspan!
Technische Specificaties of de eerste meters, AANRADER!
 

VERKOCHT!

Hoe het begon...


Rotte draadboom...

Omdat er tijdens de winter ook doorgereden moet worden, leek het Bob verstandig om maar een extra wiel aan de motor te willen.

Een “goede” basis is daarvoor een must. Dus kom je al snel bij een BMW. Ik heb nog een Dnjepr overwogen, maar toch gekozen voor wat meer zekerheid…

De BMW R 100/7 werd dus aangeschaft. 
BEF heeft samen met het werkplaatsboek de motor een grote beurt gegeven. Hij leek goed te lopen. Besloten om een tijdje te rijden om de betrouwbaarheid te ondervinden. Na een ander motorklusje bleek de BMW elektrisch niet meer in staat om nog maar iets van stroom te produceren. Alleen op de accu zat nog sap.

Biedt het werkplaats boek dan uitkomst, veel geprobeerd maar niets kunnen vinden...


Dus werd er hulp ingeroepen van Ruud uit Alphen a/d Rijn
Al snel bleek de kabelboom verrot. 
Vervangen dan maar. 
De eerste “grote” revisie zit er op.

Dus nu weer terug naar het plan om een tijdje te rijden en de betrouwbaarheid te testen.

Op 22 oktober 2002 is fase 2 begonnen...

Vanaf hier werd / wordt alles anders; de eerste bak ging naar een nieuwe eigenaar en er moest een Oeralbak komen. Na wat heen en weer bellen, kwam Bob bij Hans van de Leest uit die weer iemand kende bij de Ural Dnjeprclub. Gebeld en na een bezoek in Nuland was de koop rond.
Even een auto scoren (sorry) en slepen met die hap. De rest is hieronder weer in een compilatie weergegeven...

Fase 3 is nu begonnen...


Vlak voor de metamorfose


Uitlaatjes inpakken met ehhh?


Subframe in de lak (Hamorite)


de bak dan ook maar.


kaartentas van "real leather"


'Jack' kan nu ook veilig mee ;-)

Op naar Cuijk in het Walhalla.

Reeds voorzien van 15" wielen...

 

Fase 4 kan beginnen!

Kijk ook even naar de eerste gereden centimeters van Bob! (Aanrader!)

  TECHNISCHE GEGEVENS:
Eigenaar: Bob
Bouwers: Bob, Dennis, Jan
Bouwtijd: 1 jaar
Motorblok

Merk: BMW R100/7 zijspan
Bouwjaar: 1978
Cilinderinhoud: 1000 cc
Luchtfilter: nog origineel wordt K&N
Carburateur: origineel
Uitlaten: fishtails
Primair gedeelte: vergroot olie reservoir, olie koeler
Versnellingsbak: 5 speed.

Frame

Merk en type: R 100/7 origineel
Bak: Ural

Accessoires

Stuur: butterfly
Handvatten: ja, met verwarming (binnen kort)
Handels: bij elkaar geraapt.
Koplamp: Bosch
Benzinetank: ja
Zadel: HD zweefzadel
Achterspatbord: origineel
Sissybar: never
Accubak: op zijspan frame gebakken.
Olietank: onder de motor, maar wel vergroot
Achterlicht: ook
Kentekenplaathouder: op de normale plaats
Forward controles: geen plaats voor
Lawaai: sirene

Voorvork Merk en type: swingarm, eigenbouw
Spuitwerk

spuitbussen en Hammorite.
Kleur: zwart

Wielen en Remmen

Voorwiel: 15 inch, eigenbouw
Achterwiel: 15 inch, eigenbouw
Derde wiel: 15 inch, eigenbouw
Voorband: autoband 140
Achterband: autoband 140 M&S
Derde wiel: autoband 140
Voorrem: brembo
Achterrem: trommel + zijspanwiel

Dank aan Dennis, Ruud, Jan, Frans.