Omhoog
Harley Davidson (F)

Honda CX500C (F)
Honda CM250C (F)
Supermotor (B)
BMW R100GS (B)
BMW R50 Zijspan (B)
BMW K100RS (B)
Yamaha FJR1300 (B)
BMW R100/7 (B)




Navigatie!!!

Snaveltje
november 2014

oktober 2009
juni 2007

Laatste aanpassing...

2003
Het begon op DONDERrrdag! 12 juni 2003.
Allereerst moest de uitlaat er aan geloven... De standaard 'muziek' viel te veel onder de categorie "Easy Listening"! De Laser Pro D'Or Exhaust dus niet! De nieuwe chip (€138,-) werkt perfect. Geen backfires meer en soepel oppakken in elk toerenbereik! Info: http://www.jensenmotorrijwielen.nl
Vervolgens werd medio augustus 2003 alles wat rood was, mat-zwart. Autoschade Repkes uit Heijen (falliet) heeft het spuitwerk verricht. Hierbij is structuurlak gebruikt, waarmee ook bumpers, koffers ed. worden gespoten.

Voor

Na

Voor

Na
                       
Voor...                <-->                  ...Na
White Power-schokbreker na 9 jaar trouwe dienst en zonder onderhoud. Voor en na de revisie.
 

2005

13/05/2005

Voor en achter 'AVON Distanzia' gemonteerd. Niet doen! tenzij je alleen rechtuit rijdt ;-)

24/06/2005 Nieuw cardanlager bij km-stand 99.970 (bij AutoMare in Genova-Italië)
07/08/2005 Rechter koppakking vervangen en motor afgesteld. Jensen Motorrijwielen.
Km-stand 102.745

2007

27/02/2007 Op de terugweg van het Altes Elefantentreffen nam ik een rotonde op de snelste en kortst mogelijke manier; rechtdoor! Dat niet alle paaltjes langs de duitse wegen van buigzaam plastic zijn, is mij daarbij pijnlijk duidelijk geworden. Gelukkig levert de dealer maar al te graag een nieuwe kofferdeksel en ben ik €101,- armer (excl. €8,- aan emblemen).
Daar bovenop komt nog €2,- aan schroefjes van de GAMMA... Enfin, er kan weer bagage mee op de volgende trip!

27/04/2007 Bij vertrek naar Alphen aan den Rijn voor een clubavond bij de Boerderij bleek de voorrem vast te zitten. Voorzichtig met alleen een achterrem naar JM gereden en daar constateerde Huub dat de remzuiger op het stuur vast zat. Met zijn tips en gereedschap ff sleutelen en na anderhalfuur toch nog veilig en op tijd richting Alphen vertrokken.
06/06/2007 Bij thuiskomst uit Frankrijk bleek de linker onderkant van het blok zwart/vet te zijn bij km-stand 115.650. Geen echte lekkage, maar meer overdadig zweten. Na de montage van een nieuwe oliedruksensor is het probleem verholpen. (Slechts €8,- en een paar centen)
15/08/2007 Nieuwe banden v+a: Pilot Road van Michelin, Olie ververst + filter, Remblokken voor, Luchtfilter en e.e.a. gesmeerd cq bijgevuld.
09/10/2007 Bougies na een paar jaar vervangen. Oude waren verrot, dus de motor pakt nu weer lekker op zonder zich te verslikken. Km-stand 126.061
15/10/2007 Accuwater gecheckt. OK!
2008
16/04/2008 De motor start sinds de Annual van 2007 al wat slechter en loopt dan in het begin op "1 poot". Met Pasen 2008 was het al bijna onmogelijk en nu is er helemaal geen leven meer in te krijgen. Starten als een nieuwe, maar aanslaan? Ho maar!
22/04/2008 Motor wordt 'abgeschlebt' naar Jensen...
23/04/2008 Telefoontje van Renzo [JM]: "De motor is al klaar!" (2 weken eerder dan verwacht...) De Hallgeleiders waren defect. (Zoiets als contactpuntjes bij de electronische ontsteking!?) Tevens is de V-snaar vervangen na 126.500km.
20/05/2008 Na ongeveer 5 jaar maar weer eens de injectie laten synchroniseren. [JM]
31/07/2008 Olie ververst en oliefilter vervangen bij km-stand 131.518

2009

05-04-2009 Ondanks de lichte kater van Billy in Bottendaal hebben Bob en ik de Xenonverlichting ingebouwd, de accu gecontroleerd en alle schakelaars/stekkers gesmeerd.

 Tevens is een LED-achterlicht gemonteerd om ook van achter beter gezien te worden!
 

01-05-2009 Na aanschaf van de Garmin Zumo 550 moest er een nieuwe stekkerdoos van Hella gemonteerd worden.
Vraag: Waar plaats je zo'n ding? Op het stuur is te opzichtig, dus werd gekozen voor montage in de tellerpartij.
Lekker dicht bij de Zumo en redelijk buiten het zicht.
Nu nog even wachten op de RAM-mount voor op de snelheidsmeter...


De speciale teller RAM-mount met kogel voor de Garmin Zumo

Bij het terugplaatsen van de benzinetank bleek dat hij lek was!
(vandaar die lucht en dat hogere verbruik)
Ff navragen bij Jensen Motorrijwielen: De tank lassen kan, maar hoe lang houdt zoiets? Beste optie is een tweedehands tank bij de Knalpot en de 'oude' spuiter Harold opzoeken bij South-East Motorcycles die dat mooie matzwarte struktuurverfje gemaakt heeft.

15-05-2009 Vrijdag 15 mei nog op de valreep de tank weggebracht die om 17:15u thuis afgeleverd werd. Pisgroen en met een deuk van het vervoer door TNT. Enfin, Harold zou dat wel weer in orde krijgen, zei hij... en hij kreeg gelijk!
25-05-2009 Tank opgehaald en gemonteerd! Volgegooid met 22,7 liter peut (+1,5 liter die nog in de jerrycan zat) en alweer gereden. Nu nog even wachten op de stickers en de BMW emblemen zodat hij weer in zijn 'oude' staat is.
Bijna klaar...
KLAAR!!!
25-07-2009

BMW weggebracht naar JM voor voorremreparatie/vervanging. (Is na een paar jaar goede werking toch gaan lekken tijdens de vakantie in Sardinië)
Tevens wordt er een grote beurt (150.000km) uitgevoerd.
Na het KC WEC-weekje neem ik geen risico meer

20-09-2009 De Garmin Zumo is nu op het stadslicht aangesloten, waardoor een aparte schakelaar overbodig is geworden. Tip van Dennis!
25-11-2009
Nieuw origineel voorspatbord (laag) gemonteerd. Lekker kort voor de ultieme enduro-look! Je hebt hierdoor minder bescherming bij slecht weer, maar wanneer is het nou slecht weer in Nederland?

Voor- en achterwiel gedemonteerd voor a.s. maandag wanneer er nieuwe banden op komen; gekozen voor Metzeler Tourance.
Niet dat de Michelin Pilot Road banden niet bevielen, in tegendeel, maar dat blokprofiel van de Tourance ziet er gewoon beter uit.

30-11-2009 Nieuwe banden monteren. Ook de remschijven en remblokken vervangen.
2010Take me up!
10-05-2010 Lichte crash in de Vogezen. Knipperlicht kapot, diepe krassen op de klepdeksel en cartervalbeugel gebroken.
juni 2010 Motor staat bij Jensen. Nu maar wachten op de verzekering...
29-07-2010 Motor is klaar! Morgen ff ophalen en testen...
25-08-2010 Motor is gesynchroniseerd en loopt weer regelmatig. (Km-stand 153.350)
21-10-2010 Na twee tripjes Frankrijk: alles OK! (Km-stand 156.000)
2011Take me up!
14-03-2011 Accu is muerte! Nieuwe Odyssey Gel-accu ingebouwd. Meer powerrrr
19-04-2011
Dilemma!!! Om probleemloos in Engeland / Schotland te rijden moet de koplamp worden afgeplakt. Maar moet dat links, rechts, boven of onder gebeuren? Wij gokken na wat geGoogled te hebben op onderstaande oplossing:
img_4743.jpg img_4745.jpg
mei 2011
Nieuwe banden gevonden die voldoen aan de eisen voor augustus a.s. als wij de Voyage Absurde II gaan rijden. Waarvan 90km Off-Road gaat.
Ook op de weg moeten ze goed presteren, aldus iemand?!?

Update oktober 2011:
Ze houden zich prima op droog en nat wegdek, die K60 Scout bandjes van Heidenau! Nog geen krimp gegeven. Door de vorm van het profiel kom je ook niet zo snel op de rand van de band. Er zitten zelfs nog van die 'pinnetjes' op die je alleen bij nieuwe banden ziet!

Wel voel je de lengterichels en strepen op de weg meer dan bij Metzeler of Michelin, maar dat mag de pret niet drukken.

Voor mij zijn dit blijvertjes!
K60 Scout van Heidenau
19-08-2011
Nieuwe banden liggen erop! Ook zijn de voorvorkkeringen vervangen... en een stofkapje!
2012Take me up!
20-06-2012 Verstralers gemonteerd die al jaren in de kast lagen. Nu alleen nog even aan(laten)sluiten...
2013Take me up!
28-02-2013

Bij 180.000 km de zijstandaard "gereviseerd". Nieuw busje, boutje ed.
Tevens bleken alle remleidingen dusdanig versleten dat de remmen niet snel genoeg vrij kwamen.
Zeer irritant, vooral bij bochten! Nieuwe leidingen, remblokken en het stopt nog beter ook!
(Wie zei ook alweer "Wer bremst ist feige: Ich geb Gas, Ich will Spaß"?)

28-05-2013 Cardan keerring, lagers zijn vervangen bij 181.000 km
31-05-2013 Nieuwe banden zijn -helaas- toch Metzeler Tourance geworden ivm hobbel- en slingerproblemen met de Heidenauer K60 Scouts. Volgende keer beter...
10-2013 Tijdens de terugreis vanuit Frankrijk (Réunion Annuelle) ter hoogte van Baraque de Fraiture stil komen te staan met verbrande kleppen.
P.S. Het jaar 2004 en 2006 zul je niet terugvinden in het overzicht. 
Reden; alleen gereden en geen problemen.
2014Take me up!
13-08-2014

Nieuwe banden zijn wederom de Heidenauer K60 Scouts geworden. Ditmaal zonder gehobbel en bij een kilometerstand van 199.100km.
Tevens is de hoofdremcilinder achter vervangen i.v.m. vastlopen achterrem. Inderdaad: de rem die je nooit gebruikt ;-)
Ook de extra mistlampen zijn vervangen door 2 nieuwe van Conrad.nl

Mistlamp H 3

De Xenonverlichting moest verdwijnen om geen gezeik en discussies in het buitenland te krijgen!
En een betere lichtopbrengst. Niet-originele Xenon in ongeschikte reflector... niet doen.

11-2014

Snaveltje besteld van de BMW R1200GSA... deze wordt gemonteerd zodat de 1100 een nieuw smoelwerk krijgt.

To be...
Gephotoshopte versie
snavel
Uiteindelijke resultaat BMW R 1100 GSA

Take me back up!