Omhoog

BMW R1100GS (F)
Honda CX500C (F)
Honda CM250C (F)
Supermotor (B)
BMW R100GS (B)
BMW R50 Zijspan (B)
BMW K100RS (B)
Yamaha FJR1300 (B)
BMW R100/7 (B)




Eerste reparatie, nou ja, eigenlijk onderhoud ;-)...

Tweede reparatie, ook een soort onderhoud!

HARLEY DAVIDSON FLH ELECTRA GLIDE 1969/1980? blok 1340cc

Barebones 1
Huidige look: maart 2013 (Met bagagerekje en Le Pera Barebones seat!)
Barebones 2


Vorige look: februari 2010 (Met leren zijtassen)


Vorige look: oktober 2007 
 

Doel van dit project? Rijdend houden

2004

LOGBOEK
DATUM: OMSCHRIJVING:
23/09/04: Ophalen...



En zo kwam hij binnen...


24/09/04: Olie bijvullen
25/09/04: Accu bijvullen en opladen
26/09/04: Accu opladen
27/09/04: Accu GEladen!
28/09/04: Meer olie bijvullen
29/09/04: Bandenspanning checken en rijden! (18,6 Miles)
29/09/04: Aansluiting acculader gemonteerd en 10% is gepoetst.
30/09/04: 15% gepoetst.
04/11/04: DTM voert kleine beurt uit: + oliepomp nakijken en remlicht werkend maken.
16/11/04: Oliepomp en olietank gereinigd, remlichtschakelaar vervangen. Olielekkage na langer stilstaan is over!
27/12/04: Begonnen met het monteren van 'nieuwe' achterspatbord...

2005


01/01/05: 87,2 Miles
05/01/05: Spatbord zit vast! Nu de verlichting nog...
25/01/05: Samen met Charlie the CB naar een lagere school als opluistering van een spreekbeurt...
14/03/05: Koppeling verloopt (te) sterk...
17/03/05: DTM constateert kapot lager. Professorisch gerepareerd met een "kogeltje in de stel-as" en nu ff wachten op de onderdelen.
18/03/05 Helaas blijkt de keerring van de versnellingsbak ook niet helemaal (of helemaal niet) dicht te zijn.
03/04/05 Originele voorspatbord gemonteerd.
07/04/05 Naar DTM om het koppelinglager en de versnellingsbak-keerringen te vervangen. Zie Eerste reparatie...
24/04/05 Gashandvat van rubber greep voorzien (oud muismatje) zodat beide grepen nu even dik zijn.
27/04/05 Voorspatbord in kleur gespoten. Glanzend zwart.
28/04/05 Originele voorspatbord gemonteerd. 
Tankemblemen gemonteerd. Begin 60er jaren stijl (met ster). 
Sidemount deels gedemonteerd en originele kentekenbevestiging gemonteerd. 
Originele achterlicht gereinigd en gemonteerd.
02/05/05 Achterspatbord gespoten.
03/05/05 Achterspatbord: nieuwe bedrading aangesloten en getectyleerd.
05/05/05 Achterspatbord gemonteerd, verlichting aangesloten, oude kenteken weer recht geslagen en gemonteerd.
Alles OK! Nu maar wachten op het goede weer en rijden...
13/05/05 Gele kenteken besteld.
20/05/05 Gele kenteken gemonteerd.
24/05/05 Lekke achterband.
31/05/05 Nieuwe binnenband!
11/07/05 Geen voorrem! Olie bijvullen en...
12/07/05 Olie (grijze drab) voor ververst en achter bijgevuld. Remt weer!
27/08/05 Toch weer het custom voorspatbord gemonteerd!
04/09/05 Wederom een lekke achterband. (Mega spijker!)
07/09/05 Nieuwe binnenband.
12/11/05 Oude (kromme) stuur vervangen door een nieuw 1 meter breed Flyer-bar stuur.
(Moest eerst ff doormidden gezaagd worden)
12/11/05 Bevestigingsbeugel van kettingscherm afgebroken. Bij GAMMA een nieuwe beugel gekocht en op maat gezaagd.
12/11/05 Bevestiging van koppelingshendel gebroken. Nieuw 'zadel' gemaakt van aardlekklem... ook GAMMA.

2006


27/03/06 Nieuwe handvatten en bougiekabels / -doppen! €37,-
14/07/06 Fenderstruts ingekort en 'oude, lagere' achterspatbord recht afgeslepen, net als voorspatbord.

Bij GAMMA een hoekijzer gekocht (€ 1,89) en gemonteerd als sidemount en ketingschermbeugel.
15/07/06 Het originele zadel (LePera) is te lang voor ingekorte spatbord, dus weer naar de GAMMA en voor € 14,- een aluminium plaat, popnagels en een 30cm draadeind gekocht om zelf een buddy te maken.
17/07/06 De nieuwe buddy was van leer voorzien, maar dit is niet praktisch. Leer vervangen door zwart kunstleer.
Na 9 uur kloppen, boren, lijmen en passen ben ik nu tevreden over het eindresultaat.
19/07/06 1 liter olie (20W50) bijgevuld.
24/07/06 Accu ontluchtingsslang gemonteerd.
25/07/06 Nieuwe AVON's gemonteerd (oud type)


© Dennis Ko

26/07/2006 FLH voorspatbord weer gemonteerd. Het achterspatbord wordt ook weer de 'dyna-versie', maar dan verlaagd.
27/07/2006 Toch maar weer het 'korte' achterspatbord erop en het 'korte' voorspatbord iets verhoogd ivm hogere, nieuwe banden.
28/07/2006 Sluiting in de bedrading van achterverlichting. Geďsoleerd. (Op hoop van zegen...)
?/10/2006 Tussentijds de remmen nagekeken ivm aanlopen. Dennis heeft ze opnieuw gemonteerd en nu werken ze weer als vanouds! Ook de half losgelopen bougies maar eens aangedraaid...
13/10/06 De voorrem werkt prima, maar daarnaast lekt er ook een beetje vloeistof langs de remzuiger. Ff revisiesetje monteren.

2007


18/02/2007 Shit! Accu leeg... na laden 2 x starten en weer leeg. Nieuwe accu?
08/03/2007 Nee, na volledig opladen accu weer OK!
12/03/2007 Voor de zoveelste keer het achterspatbord weer verwisseld, zucht! Het blijft nu dus het originele, lage spatbord dat nog een beetje bijgeschaafd zal worden. (Denk ik)
13/03/2007 Na drie jaar nieuwe olie erop incl. filter en tegelijkertijd maar ff het achterlicht gerepareerd. Ook blijkt er een lampje in de teller te zitten die nu dus ook weer werkt! NM
02/04/2007 Bij thuiskomst uit Drenthe ligt er een ringetje naast de bougie. De voorste bout van de bobinehouder blijkt weg te zijn. Opnieuw vastgezet.
03/04/2007 Na hevig gesputter (met voldoende benzine!) heb ik de draadjes bij de bobine geďsoleerd.
06/04/2007 Na nog meer en heviger gesputter ben ik onderweg gestrand. €190,- om lid van de ANWB te worden is geen optie en gelukkig was ik vlak bij Bob en Trudy, dus duwen maar...
06/04/2007
"Lief dagboek, ik (Harley) start wel, maar sla niet aan. Ik heb dus last van een verstopping in het benzinecircuit. Nu mag ik met Pasen een paar dagen bij ome Bob en tante Trudy logeren, joepie!"
11/04/2007 Naar de Nijmeegse Motorwinkel voor reparatie...
12/04/2007 Benzineleidingen, carburateur schoongemaakt. Dennis had nog een koperen(!) pijpje liggen, zodat ik nu dus weer een paar liter reserve heb.
Ruim 30km gereden en alles lijkt weer OK! Afwachten maar weer en op tijd tanken...
03/05/2007 Al toerend kwam ik langs Veghel waar Central Harley-Davidson gevestigd is. Nou heb ik het niet zo op dealers, maar een vriendelijke medewerker tipte mij over de aanpassing van mijn koplamp. Er zit standaard een sealed-beam op, dus als de lamp kapot is, moet je de hele lamp -met reflector en al- vervangen. Tankstations hebben dit niet en een evt. Harley-dealer moet het ook nog eens bestellen. Er blijkt een kit te zijn om dit om te bouwen die slechts €17,- kost (excl. H4 lampje)
Na een kwartiertje sleutelen, werkt mijn dim- en grootlicht nu weer. Tevens heb ik een bruin draadje aangesloten op de claxon, die nu ook weer werkt. Geen gehoor, maar het spaart weer een bekeuring uit.
20/10/2007 Accu laadt niet meer op tijdens het rijden. Spanningsregelaar defect. Nieuwe besteld.
26/10/2007 Spanningsregelaar is vervangen bij de NMW.
22/11/2007 Nieuw achterspatbord gemonteerd. Nu alleen nog ff plamuren en spuiten...
01/12/2007 Spatborden zijn klaar.

Voor en na het spuit- en plamuurwerk

2008


04/04/2008 Helaas is de accu zo zwak geworden dat er af en toe getrapt moet worden. Nieuwe besteld dan maar...
18/04/2008 Hoera, nieuwe accu! Start weer als een nieuwe en vooral een stuk sneller.
29/05/2008
03-06/2008
Vertrokken naar Les Tronces (F) voor een rit van 560 km.
Na 6 dagen weer probleemloos thuis. 'Slechts' 1 liter olie verbruikt op 1200 km.
Totale km-stand: 10.000+ Mls
31/07/2008 De sidemount brengt geen geld op bij het 'flitsen' volgens de politie, dus is het kenteken verplaatst naar de achterzijde.
Jammer, maar het scheelt een bekeuring van €60,- en een hoop gezeik bij mls-stand 10.390

2009

 
18/05/2009 Eindelijk de schakelaar gemonteerd voor de achterrem! De originele vergt te veel druk op het rempedaal, waardoor ik telkens ging slippen als ik wilde remmen met licht...
04/09/2009 Na een trip van 2250km naar en door Frankrijk bleek de voorremschijf krom (slotje vergeten). Voordeel: Slot is door midden en kan dus niet meer gebruikt worden!
Nadeel: 1150km zonder voorrem gereden en nieuwe schijf nodig.
Bij de Nijmeegse Motorwinkel geďnformeerd en hoera, Dennis had er nog een paar liggen.
Samen met de nieuwe remblokken heb ik nu weer "remkracht".
Ook het stuur bleek iets te breed, dus de zaag erin en aan beide zijden 4cm eraf, SUPER!
En de olie... ach ja. KM STAND: 11800Mls

2010

Begin dit jaar weer een nieuw stuur gekocht. Hetzelfde Flybar-stuur als de vorige, maar nu zonder vreemde inkepingen waardoor het gas blijft hangen. Even wachten tot de vorst uit de grond is en dan weer zagen en meten.
Stuur is aan beide zijden 1,5 cm ingekort en gemonteerd.
2011
Dit jaar (te) weinig gereden! Goede nieuws: geen problemen! Smile
2012
Dit jaar (te) weinig gereden! Goede nieuws: geen problemen! Smile
2013
 
07-03-2013

Het jaar goed begonnen: Nieuw zadel gemonteerd van Le Pera (Barebones Solo).
De 'oude' Silhouette verkocht via Marktplaats.
Binnenkort maar weer eens naar Zuid-Frankrijk om te zien/voelen of dit beter zit...

28-03-2013
Bagagerekje gemonteerd. Olie bijgevuld en ketting gesmeerd.
09-04-2013
Helaas op de terugweg -vanuit Frankrijk- met lege accu gestaan in Maastricht. ANWB is uw vriend en met opgeladen accu toch thuis gekomen.
18-04-2013
Op naar de NMW voor reparatie van de dynamo? en het schakelmechanisme (forwards) En nu maar duimen...
Het Le Pera Barebones zadel zit inderdaad een stuk comfortabeler! In 1 dag mee naar huis kunnen rijden (900km).
24-04-2013
Samen met Dennis een verlanglijstje opgesteld: Nieuwe dynamo, spanningsregelaar en wat bussen en boutjes om de gigantische speling van de forward-controls op te heffen.
28-05-2013
Dynamo, spanningsregelaar en de forward-controls zijn gerepareerd!
31-05-2013
Uitlaatpakking vervangen.