Omhoog

2004 kort na aanschaf;
Omdat de koppeling langzaam maar zeker opgevreten werd tijdens het schakelen en er elke dag weer een plas olie onder de motor lag, moest ie toch weer ff naar de HD (Harley Dokter). Lager van de koppeling is waarschijnlijk gaar en de keerring van de versnellingsbak zal wel verdroogd zijn... OK! Nog steeds zit ik met een bak metrisch gereedschap en een overweldigend gebrek aan know-how, dus kon Dennis zijn kunsten vertonen.
 


Omdat de bak toch los moet, wordt een en ander gelijk gecheckt. Dit om verrassingen in de toekomst te voorkomen.

Meten, meten en nog eens meten...

Hier is de accu er al uit, maar moet de linker uitlaat en de bak (deksel met kickstarter) er nog af.

Koppeling is er uit, nu de primaire bak en tandwielen nog.

De koppelingsstift eruit...

De "drab" (voorheen olie) mag er ook uit. Waarschijnlijk voor het eerst sinds jaaaaren!

Dit is de boosdoener! Een vermorzeld koppelingslagertje.

Oude en nieuwe lagers samen: zoek de verschillen!

Het voorste tandwiel zit met een vreemde, platte moer met gaten vast. Speciaal gereedschap?

ff lassen, een beetje lucht en voila... los.

 
Hier en daar nog wat kleine modificaties en de hele grap zit weer in elkaar en functioneert als een nieuwe!
<fluister> Hij schakelt nu net zo soepel als een Japanner! </fluister>